sandrasrobin

Jobbet

Då har man jobbat tre dagar denna veckan.

Är roligt att vara tillbaka och träffa alla men det är lite segt att stiga upp på morgonen :)

Vi har också börjat med våra promenader mamma och jag skönt att komma i gång.  Man sover bättre.  Har också börjat att äta lite nytta saker som sallad och inga kakor.  Så det är mycket bra saker som händer 👍

Snart är det ju helg igen.  Denna helgen åker vi till hällevik mormor bjuder på middag för hon har fyllt år.  Gratis är gott

födelsedag

I går fyllde man år. Och Robin sjöng för mig på morgonen och jag fick ett fint armband.

På kvällen hade jag och Sofie kalas i önnestad med släkt och vänner.  Var ett jätte bra kalas vi lekte roliga lekar, åt god mat och Robin hade bakat såå fina tårtor och goda var dom. Är stolt över han 💝

Vad fick man nu i present?  Ja pengar, desigual kläder och väska, presentkort och cykel väska och en massa frukt.  Ja jag är nöjd med mina presenter.

I morgon är det söndag och sen på måndag är det jobb igen semestern är slut.  Känns både bra och dåligt.  Bra att komma i gång så man vet vad man ska göra om dagarna.

Sedan ska man börja promenera och äta nyttigt.  Nu har man varit slarvig under semestern.  Men nu kör vi i gång igen

Grattis 💝

I dag fyller min syster år grattis 🎉

Överraskade henne i morse med en blomma på jobbet.  Cyklade lite vilse som vanligt :) fick en extra tur.

Sedan nästan hela dagen har vi handlat till tårtor och bakat tårtor till kalaset på fredag fortsätter i morgon. Detta är Robins idé med tårtorna han är väldigt duktig och noga.

I morgon ska vi också till önnestad hjälpa till att sätta upp ett tält.  Fullt upp som vanligt :) inte konsigt man sover dåligt nu.  Har för mycket i huvudet

allsång

I går var jag, Mormor, Morfar, Robin och Mamma på allsång i hällevik.

Emil sigfridsson och hans far Lasse var där och sjöng var jätte bra. Och så grillade vi korv gratis är ju gott :)

I dag är det 8 år sedan sen min farfar gick bort.  Tänkt vad Tiden går 💝💝

hällevik

Då har man sovit i båten i veckan i hällevik kan ni tänka er :)

Gick bättre än jag trodde att vara där förutom att jag sov väldigt dåligt där. robin var väldigt nöjd han fick både fiska och ut och segla på havet , och jag fick  sitta i bastu och fick god mat kan ju inte bli bättre:)  gungade jätte mycket i huvudet när man kom hem.

om en stund åker jag och Mormor och Morfar till önnestad hälsa på sofie. Hon ska klippa min lugg och färga håret.

nu har man bara denna veckan kvar på semestern har gått fort men har ändå hittat på en del.  denna veckan händer det mycket. i morgon är det allsång i hällevik, och sedan fyller både jag och sofie år så det blir lite kalas också.

hällevik

emporia

I går var vi på emporia med Laila och hennes syster.

Jag älskar ju kläder och shopping som ni vet men det ända jag köpte i går var hårfärg och en desigual sjal en födelsedagspresent till mig själv.  Hittade inget annat roligt.

Vi var hemma igen klockan 7 sedan cyklade jag direkt till österäng och träffade pia.  Visste att dom skulle vara där men jag trodde inte att jag skulle hinna, men det gjorde jag.  var roligt att träffa dom igen.

I dag!  har man städat, varit på apoteket, fikat hos mormor och gjort en god soppa.  Men fick städa om köket tappade ut soja flaskan.  Var soja på väggar överallt  suck.  har man inte jobb så får man :)

🍓

I går var man på sitt gammla jobb och hälsade på har inte varit där på länge, trevligt att träffa dom igen.

Och som avslutning fick jag fick dansa bugg också :)  var roligt men blev lite snurrig i huvudet :)

I dag har jag ,Mamma, pappa och Robin plockat jordgubbar tror det blev 50 liter totalt, bra att ha i frysen.  Så nu har vi gjort vi våra jordgubbar vilket jobb.

Skulle ha gjort lite annat nu men jag orkar nog inte det gör det på söndag i stället.

I morgon åker vi till emporia se vad vi hittar för något roligt.

lite blandat

Förra helgen på lördagen tog vi tåget till Sölvesborg varmt var det.

Vi åt god mat jag åt en hel pizza burkar jag aldrig göra hemma men det smakade extra gott där  och det var ju gratis :) efter det var det partyfabriken jätte roligt blev lite dans också :)

På söndagen var det så varmt man kunde inte vara ute typ 30 grader.  Man kunde knappt inte tänka.

I går var det svalare ute.  Så då följde jag med farmor och gunsan till ekohallen köpte lite grann.

I dag har jag varit uppe hos mormor med blommor hon fyller år grattis <3

Nu är man inne på sin andra semester vecka har två kvar

stranden

I går följde jag med mormor och morfar till stranden.  Var skönt väder inte för varmt och blåste rätt så bra.  Jag badade till och med det var kallt men ändå skönt när man väl hade doppat sig.

Jag har varit på stranden nu två dagar det syns på mig är röd som en tomat på kroppen.  Det värsta är fötterna dom glömde jag att smörja.

Såå varmt det har varit i dag.  Har inte orkat göra något.

Nu ska vi snart ta tåget till Sölvesborg. Äta god mat och i kväll är det partyfabriken ska bli roligt.

utflykt. Åhus

Då har sommaren kommit till oss har varit nästan för varmt i dag.  Men nu ska vi inte klaga :)

I går var jag, Robin, Sofie och sebbe på en utflykt.  Vi startade dagen 09.20 och var hemma 21,30 på kvällen.

Vi började ta tåget härifrån och fjärran till Helsingör var där lite, sen åkte vi vidare till backen tivoli spelade lite och så .  Och så avslutade vi med en jätte god middag i Köpenhamn.

Jag har nog aldrig ätit så mycket mat och gått så mycket som jag gjorde i går :) var många byten med tåg också.  Men det var en jätte trevlig dag och vi hade bra väder.

I dag har det varit jätte fint väder.  Cyklade på maxi en runda i morse.  Och i eftermiddag har man varit i Åhus på stranden kan ni tänka er :) hängde med mormor och morfar.  Jag badade inte doppade fötterna. Och så avslutade vi med en god glass.  Får se om man hänger med i morgon igen.